Aside

Eiwitdieet voedingsschema voor snel afvallen!

iwitdieet-voedingsschema-free

Het eiwitdieet voedingsschema

Snel afvallen is mogelijk met het eiwitdieet. Er zijn veel verschillende vormen van het eiwitdieet. Zo zijn er varianten waarbij je gebruik maakt van gezonde recepten vol eiwitten, er zijn varianten waarbij wordt aangeraden om vooraf te detoxen voor een beter resultaat en er zijn varianten waarbij je vrijwel geen warm voedsel eet. Snel afvallen lukt iedereen het best wanneer het dieet goed past bij wat de persoon aan kan en wil gaan. Zo wil niet iedereen detoxen en anderen willen niet zomaar de warme maaltijd opgeven. Het is daarom belangrijk om je eiwitdieet goed te kiezen, zodat je zeker weet dat je het goed vol kan houden. Hieronder vind je een eiwitdieet voor snel afvallen in een week tijd. In deze zeven dagen kan je 3 tot wel 8 kilo verliezen, afhankelijk van je startgewicht en figuur.

Dagelijks hetzelfde ontbijt

Bij dit eiwitdieet start je dagelijks precies hetzelfde. Dit heeft als voordeel dat je niet heel veel boodschappen voor het ontbijt hoeft te halen waarvan je weer veel overhoudt omdat je er maar een beetje van mag hebben. Dagelijks bestaat je ontbijt uit een hele grapefruit en twee hele eieren. Dit ontbijt geldt dus voor alle zeven dagen. Hieronder vind je per dag de producten die je, verspreid over de rest van de dag na het ontbijt, tot je mag nemen. Neem niet meer, want dit gaat ten koste van het resultaat.

eiwitdieet-piramide2

De eerste dag van het eiwitdieet

Voor de lunch mag je kiezen uit een hele tomaat of een komkommer. Dit is net wat je zelf lekkerder vindt. Daarnaast is het belangrijk om drie hele eieren te eten. De eieren zorgen er dagelijks voor dat je langer een gevuld gevoel hebt. Voor het diner eet je wederom drie eieren, aangevuld met drie crackers en een gemengde salade zonder dressing.

De tweede dag van het eiwitdieet

De lunch is vandaag gelijk aan de lunch van de eerste dag. Dit betekent dat je mag kiezen uit tomaat en komkommer, en dat je daarnaast weer drie eieren eet. Voor het diner eet je ook weer drie eieren, ongeveer 300-400 gram salade, inclusief een halve komkommer, en daarnaast mag je er een stukje kipfilet of een steak bij eten.

De derde dag van het eiwitdieet

Je eet twee eieren voor de lunch en dit mag je combineren met twee hele tomaten. Voor het avondeten staat er weer iets meer op het programma. Je mag 200 gram spinazie eten, een hele cracker en twee lamsboutjes. Je ziet dat de eieren bij je avondeten zijn verdwenen.

De vierde dag van het eiwitdieet

De lunch bestaat vandaag uit een gezonde gemengde salade zonder dressing. Daarnaast mag je een tomaat eten of een halve komkommer. Voor je diner eet je twee crackers, een schaaltje magere kwark en je mag een stuk fruit. In principe is alles toegestaan aan fruit, alleen de banaan moet je laten liggen. Denk liever aan een peer of een appel.

eiwitdieet-voedingsschema

De vijfde dag van het eiwitdieet

Vandaag mag je tussen de middag spinazie eten, maximaal 250 gram. Daar mag je twee eieren doorheen mengen, of deze kun je er los bij eten. De avondmaaltijd bestaat uit een stukje vis en drie hele crackers.

De zesde dag van het eiwitdieet

Tijdens de lunch mag je genieten van een fruitsalade van maximaal 250 gram (geen banaan!). Daarnaast mag je twee crackers eten. Je ziet dat de eieren nu ook uit de lunch verdwenen zijn. Voor het avondeten staat er een tomaat pof een halve komkommer op het menu. Daarnaast mag je gemengde sla en een steak.

De laatste dag van het eiwitdieet

Voor de laatste, zevende, dag van het eiwitdieet mag je een tomaat en een grapefruit eten. Daarnaast mag je een stukje koude kipfilet (gegrild). De avondmaaltijd bestaat uit een grapefruit, een tomaat, een halve komkommer, gekookte kool en een stukje kipfilet.

Resultaten van het eiwitdieet

Ben je eerst begonnen met detoxen voorafgaande aan het volgen van dit eiwitdieet? Dan ben je mogelijk iets meer afgevallen. Snel afvallen kan ook zonder detoxen vooraf. Gemiddeld verliest met 5 kilo in een week tijd door bovenstaand voedingsschema van het eiwitdieet te volgen. Let de opvolgende week wel goed op je voeding, want als je direct weer veel en wat ongezonder gaat eten, dan zitten de verloren kilo’s er ook zo weer aan.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *